Тривожність як чинник психологічної адаптації студентів до навчання у ЗВО

Автор(и)

  • Я. В. Шаївська Донецький національний університет імені Василя Стуса

Ключові слова:

тривожність, адаптація, чинники, студенти, рекомендації

Анотація

У кваліфікаційній роботі розглянуто основні підходи до трактування поняття тривожності особистості, описано психологічні чинники виникнення тривожності у студентів та досліджено психологічну адаптацію студентів до навчання у ЗВО. На основі теоретичного аналізу тривожність визначено як особистісну рису, що має власну спонукальну силу, може діяти як мотив або формувати поведінкові нахили.
У роботі представлено процедуру організації та опис методик, за якими проводилось дослідження, представлено аналіз результатів дослідження, а також досліджено взаємозв’язок особистісної тривожності та загальної адаптивності студентів. Підібрані опитувальники дозволили встановити рівень тривожності та визначити чи впливає вона на адаптацію студентів до навчання у ЗВО. Встановлено, що у більшості студентів виявлено високий рівень тривожності, а в іншої частини виявлено середній рівень особистісної тривожності. За результатами адаптивних здібностей було виявлено, що найбільшу частку складають особи з низьким рівнем адаптивних здібностей, решта респондентів мають середній і найменшу частку складають із високим рівнем.
Запропоновано психологічні інструменти для зниження тривожності студентів у закладах вищої освіти, наведено приклад психологічних рекомендацій зниження рівня тривожності студентів, описано рекомендації для викладачів щодо організації освітнього процесу для сприяння адаптації студентів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-01

Номер

Розділ

Спеціальності 053 Психологія