Психологічні засоби подолання тривожності у осіб старшого шкільного віку
Ключові слова:
тривожність, депресивні стани, самооцінка, емоційний стан, емоційна стійкістьАнотація
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних засобів, які сприяють подоланню тривожності у осіб старшого шкільного віку. Тривожність є розповсюдженим явищем серед підлітків, що може негативно впливати на їхнє емоційне та психічне здоров'я, а також на успішність навчання та соціальні взаємини.
У роботі розглядаються різні теоретичні підходи до розуміння тривожності, її причин та проявів у підлітковому віці. Основну увагу приділено вивченню ефективних психологічних методів та технік, які можуть бути використані для зниження рівня тривожності серед старшокласників. Емпірична частина роботи включає результати дослідження, проведеного серед учнів старших класів, метою якого було виявлення рівня тривожності та оцінка ефективності застосування різних психологічних засобів у роботі з ними. Результати дослідження показують, що комплексне використання цих методів значно знижує рівень тривожності у старшокласників, сприяючи покращенню їхнього психоемоційного стану та підвищенню стресостійкості. На основі отриманих даних розроблено рекомендації для практикуючих психологів та педагогів щодо впровадження вказаних методик у шкільну практику.